12.09.2023 01:08

Rekord frekwencji na Wielkim Szlemie pobity!

Frekwencja na US Open wzrosła o 8 procent w porównaniu do minionego roku. Łącznie uczestniczyło 957 387 kibiców przez 20 dni trwania nowojorskiej imprezy, co jest rekordem w historii wszystkich wielkoszlemowych turniejów.

Udostępnij
Sep 9, 2023; Flushing, NY, USA; Fans cheer in the stands during the match between Coco Gauff of the United States and Aryna Sabalenka (both not pictured) in the women's singles final on day thirteen of the 2023 U.S. Open tennis tournament at USTA Billie Jean King Tennis Center. Mandatory Credit: Danielle Parhizkaran-USA TODAY Sports/Sipa USA
2023.09.09 Nowy Jork
tenis ziemny
US Open 2023
Foto Danielle Parhizkaran-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!

Turniej wielkiego szlema US Open pobił rekordy frekwencji w jednej sesji i dziennej obecności. Oznacza to, że stał się pierwszym wielkoszlemowym turniejem, który przyciągnął ponad 950 000 widzów przez trzy tygodnie.

Całkowita frekwencja na nowojorskim turnieju wzrosła o 8 procent w porównaniu do roku 2022, wynosząc 957 387 widzów w ciągu 20 dni, obejmujących główną fazę turnieju oraz US Open Fan Week. US Open zakończył się w niedzielę 10 września, a zwycięzcą męskiego singla został Novak Djoković. Natomiast w kobiecym singlu triumfowała Coco Gauff.

Frekwencja w głównej fazie turnieju była rekordowa dla US Open i wyniosła blisko 800 tysięcy widzów (799 402). W tym wyprzedane zostały bilety na wszystkie 25 sesji na obiekcie Arthur Ashe. Miało to miejsce raz drugi z rzędu. Sesje finałowe zarówno mężczyzn, jak i kobiet były najliczniej oglądane w historii US Open – 28 804 widzów podczas meczu mężczyzn i 28 143 podczas rywalizacji kobiet.

Pierwszy tydzień głównej fazy turnieju przyciągnął rekordową ogólną frekwencję wynoszącą 502 385 widzów. Z kolei trzeciego dnia turnieju 30 sierpnia frekwencja przekroczył po raz pierwszy liczbę 73 000 widzów w jednym dniu.

Rekordowa liczba 73 007 fanów odwiedziła Narodowe Centrum Tenisowe im. Billie Jean King w Flushing Meadows w Nowym Jorku, bijąc poprzedni rekord z 28 sierpnia (72 957 widzów). Pierwsze trzy dni turnieju były najliczniejsze pod względem frekwencji w historii tego wydarzenia.

Przed rozpoczęciem turnieju na twardych kortach odbył się US Open „Fan Week”, który zgromadził ponad 150 000 widzów od 22 do 27 sierpnia. Stanowi to wzrost o 41 procent w porównaniu z rekordową frekwencją z roku 2022 (111 924 widzów). W ramach tego wydarzenia odbywały się eliminacje US Open oraz inne darmowe wydarzenia i rozrywki związane z turniejem.

W sierpniu i na początku września podpisano komercyjne umowy wiążące US Open z firmami American Express, włoską marką kawy Lavazza, francuskim producentem kremów przeciwsłonecznych La Roche-Posay, włoskim napojem aperitif Aperol, siecią szpitali Mount Sinai w Nowym Jorku oraz luksusowym domem jubilerskim i designu Tiffany & Co. Inni sponsorzy US Open podczas tegorocznej edycji to m.in. JPMorgan, Chase i Emirates.

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk