Koniec długoletniej współpracy. Bayern traci sponsora
Jedno z najbardziej znaczących partnerstw w europejskim futbolu dobiegło końca. Siemens, światowy gigant technologiczny, potwierdził, że nie sponsoruje już Bayernu Monachium.
Współpraca między stronami rozpoczęła się w 2017 roku. Zakończyła się w czerwcu tego roku. Siemens postanowił nie przedłużać umowy sponsorskiej z klubem. Ta wiadomość została po raz pierwszy podana przez „WirtschaftsWoche”.
Zgodnie z oświadczeniem wydanym w piątek przez firmę Siemens, decyzja jest zgodna z szerszą zmianą kierunku, w jakim zmierza firma. „Od początku partnerstwa w 2017 roku Siemens zmienił swoją pozycję i ponownie dostosował swoją strategię korporacyjną. To naturalnie wpływa na naszą działalność sponsoringową” – czytamy w oświadczeniu.
Przez lata partnerstwo firmy Siemens z Bayernem Monachium było świadectwem synergii między technologią a sportem. Jednak w miarę ewoluowania rynku, zmieniają się wymagania konsumentów – informuje Siemens.
Siemens has ended its sponsorship of FC Bayern, the German company confirmed today. A Siemens spokesperson told @Reuters that the decision "was not taken lightly", but Siemens' corporate strategy had changed since the partnership began in 2017, affecting its sponsorship… pic.twitter.com/ttoLJD9eNq
— Bayern & Germany (@iMiaSanMia) August 18, 2023
Siemens chce umocnić swój ślad w dziedzinie cyfrowej i zrównoważonych technologii. Chce jeszcze mocniej opowiadać się za postępem cyfrowym i rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska.
Wraz z wycofywaniem się Siemensa, Bayern będzie poszukiwać nowego sponsora, który będzie zgodny z jego marką i przyszłymi aspiracjami.
Decyzja Siemensa o zakończeniu sponsorowania z mistrzem Niemiec podkreśla dynamiczny charakter partnerstw korporacyjnych. Firmy dostosowują się do zmieniających się warunków rynkowych i nowych celów strategicznych. Tego typu decyzje będą coraz częstsze.
fot. Bayern Monachium