13.08.2023 22:49

Pogoń ma nowego sponsora. „Stajemy się częścią historii dużego podmiotu”

"To dzień, na który długo czekaliśmy, dlatego też przyjmujemy go z wielką ekscytacją. Wyjątkowo miło nam poinformować, że marka Toyota Kozłowski została Partnerem Głównym Pogoni Szczecin" – czytamy na oficjalnej stronie internetowej klubu ze Szczecina.

Pogoń Szczecin ma nowego sponsora. "Stajemy się częścią historii dużego podmiotu"

Informację ogłoszono podczas specjalnie zwołanego briefingu, który poprzedził ligowy mecz z Radomiakiem Radom. Grupę Toyota Kozłowski, podczas spotkania z mediami, reprezentowali Jan Kozłowski – prezes zarządu, Małgorzata Kozłowska – wiceprezes zarządu, a także Michał Kozłowski – wiceprezes zarządu. Ze strony Pogoni Szczecin dokument parafował prezes zarządu – Jarosław Mroczek.

To dla nas wielki dzień. Po bardzo długim czasie oczekiwania na to, chcieliśmy ogłosić, że Pogoń ma Partnera Głównego. Tu trzeba na moment wrócić do czasu pandemii i wielu zmiennych, które powodowały, że była to dla nas bardzo trudna sytuacja. Propozycje, które do nas docierały przez ostatnie miesiące, najczęściej nie kończyły się niczym konkretnym. W tym samym czasie rozwijała się wzorcowa współpraca z Toyota Kozłowski. W niemalże każdym temacie, który wspólnie omawialiśmy, rozumieliśmy się niemalże bez słów. Wrażliwość Państwa Kozłowskich na działalność społeczną i na to, by wspomagać to, co może służyć mieszkańcom regionu, jest czymś absolutnie niezwykłym. Trudno znaleźć podobnych ludzi w regionie, a nawet w całej Polsce. Wiele kwestii jest czynionych z potrzeby serca, a nie z wykalkulowanego biznesu. Jestem bardzo dumny, że finalnie udało nam się porozumieć i Toyota staje się naszym Partnerem Głównym. Stajemy się częścią historii dużego podmiotu, jakim jest Toyota – powiedział Jarosław Mroczek.

My również traktujemy to jako wielkie szczęście, że nazwa „Toyota” znajdzie się na klubowej koszulce w centralnym miejscu. Nasza wieloletnia współpraca od dawna rozwijała się bardzo dynamicznie. Tę kooperację traktujemy na trzech poziomach. Pierwsza to społeczeństwo. Drugi to kibice, a trzeci to miasto. Wszystko to, co dzieje się wokół klubu to wysiłek wszystkich tych, którzy kochają sport i piłkę nożną. Mamy plany, które powinny zadowalać zarówno miasto, jak i kibiców i społeczeństwo – wyznał Jan Kozłowski.

To, co teraz dzieje się to wisienka na torcie dotychczasowej, wieloletniej współpracy, która właśnie ewoluowała. Z biegiem czasu, dzięki tym zależnościom relacyjnym, stawaliśmy się coraz bliżsi Pogoni Szczecin. Dziś jest dla nas wielki dzień, ponieważ to partnerstwo jest spełnieniem marzeń. Jesteśmy dumni z tej kooperacji, ponieważ wiem, ze wyznajemy wspólne wartości. Uważam, że ma ona wielki potencjał. Mamy wiele planów, które będziemy wspólnie realizować – dodał Michał Kozłowski.

Marzyliśmy o tym od dawna. Biznes nie znosi próżni i w różnych momentach pojawiają się konkretne możliwości. My z nich skorzystaliśmy w tym przypadku i wierzymy, że będziemy działać razem dla dobra naszego miasta – stwierdził Jan Kozłowski.

Szczeciński dealer Toyoty wspiera klub od 2018 roku, między innymi wyposażając piłkarzy, trenerów i pracowników klubu w auta służbowe. W 2019 roku przedłużono kooperację o trzy lata. W 2022 roku Toyota Kozłowski przyłączyła się do projektu Biznesowej Dumy Pomorza. To partnerstwo ma odzwierciedlenie w wielu zakresach wspólnych działań, co też stanowi najlepszy dowód zacieśniania współpracy. Bez wątpienia to jedno z największych przedsięwzięć w Polsce pomiędzy dealerem samochodowym, a klubem piłkarskim. Dziś nastąpił kolejny krok wspólnej historii między stronami. Toyota Kozłowski została Partnerem Głównym Pogoni Szczecin.

Zgodnie z zapisami umowy zespół będzie występował z napisem „Toyota” w centralnym miejscu koszulek meczowych. Wybór z pominięciem członu „Kozłowski” jest konsekwencją świadomej strategii biznesowej marki.

Wynika to z prawnych kwestii używania logotypu firmy na poziomie globalnym. To zatem jedyna akceptowalna forma prezentowania marki Toyota. Zdajemy sobie sprawę, że w ten sposób wzmacniamy również samą Toyotę, a nie tylko Toyota Kozłowski, ale zupełnie nam to nie przeszkadza. Przeciwnie, cieszymy się, że dzięki tej kooperacji Toyota będzie rosła w siłę w całej Polsce. Jeśli inni na tym skorzystają, to również będziemy się z tego cieszyć – wyjaśniał Michał Kozłowski.

Ponadto, klub spełni szereg dodatkowych powinności względem renomowanego Partnera. Będą to m.in. treści wyświetlane w trakcie meczów ligowych na bandach LED i telebimie oraz wiele innych aktywności promocyjnych. Logo partnera eksponowane będzie na klubowej odzieży, na oficjalnych stronach internetowych Pogoni Szczecin, czy w jej mediach społecznościowych. To oczywiście tylko wybrane i nieliczne ze świadczeń, które w trakcie umowy będzie realizował klub.

W tego rodzaju umowach wpisujemy dość szeroki zakres wartości promocyjnych. Wszystko zatem zależy od pomysłowości dwóch stron – również w zakresie wykorzystywania piłkarzy do przeróżnych akcji. Na pewno będziemy jednak dążyli do tego, aby obie strony były zadowolone z tejże kooperacji – zaznaczył Jarosław Mroczek, prezes zarządu Pogoni Szczecin.

– Nabywane środki finansowe mają służyć wypełnieniu zobowiązań i dopięciu założeniom budżetowym. W niektórych elementach już one były większe niż sądziliśmy. Np. wynajem czarterów samolotów różnicy się znacząco od planowanych założeń. Wszelkie pieniądze, które otrzymamy od partnerów mają służyć temu, aby klub był mocniejszy i stabilniejszy. Nie chcę jednak deklarować, jak konkretnie zostaną one wydatkowane. Co tydzień rozmawiamy z pionem finansowym i analizujemy każdą pozycję wydatków i przychodów, weryfikując jak to wygląda w konteście przepływów finansowych. Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo finansowe klubu. Nie chcemy kredytować działalności, szukając podmiotów, od których pożyczalibyśmy pieniądze, bo to droga donikąd. Robimy wszystko, aby działalność klubu była coraz bardziej stabilna i mam poczucie, że w tej materii nam się to udaje – zakończył Jarosław Mroczek.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing