07.08.2023 15:15

ORLEN sponsorem tytularnym Superligi

ORLEN został sponsorem tytularnym najwyższego szczebla rozgrywek piłki ręcznej w Polsce – ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet. Nowa umowa dotyczy trzech najbliższych sezonów i obejmuje szereg świadczeń marketingowych.

ORLEN sponsorem tytularnym Superligi

Na mocy nowej umowy, marka ORLEN, oprócz obecności w nazwie rozgrywek będzie eksponowana na strojach meczowych wszystkich klubów, parkietach, bandach LED i statycznych podczas 349 meczów najwyższego szczebla rozgrywek męskiej i kobiecej piłki ręcznej w Polsce. Ekspozycja marki koncernu pojawi się również w transmisjach telewizyjnych i internetowych oraz w mediach digitalowych ORLEN Superligi i klubów, takich jak strony www, aplikacja mobilna oraz media społecznościowe.

ORLEN to największa firma multienergetyczna w tej części Europy. Budujemy silną, globalną markę nie tylko realizując duże programy inwestycyjne, ale także wspierając najbardziej popularne dyscypliny sportu w Polsce, jedną z nich jest bez wątpienia piłka ręczna. Dlatego po połączeniu z PGNiG podjęliśmy decyzję, że będziemy kontynuować sponsoring tytularny tych rozgrywek i w ramach Grupy ORLEN pozostaniemy partnerem Superligi. Polskie kluby to liczące się zespoły w europejskich rozgrywkach, a w zbliżającym się sezonie po raz pierwszy w historii aż pięć z nich zagra w fazach grupowych dwóch najważniejszych rozgrywek na kontynencie. Liczymy na to, że nowy sezon przyniesie jak najwięcej sukcesów – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.

Podpisanie umowy pomiędzy ORLEN i Superligą to efekt optymalizacji polityki sponsoringowej w Grupie ORLEN po zrealizowanych akwizycjach w ramach multienergetycznego koncernu. Już od 2010 roku polską piłkę ręczną na wielu płaszczyznach wspierało PGNiG z Grupy ORLEN, poprzez sponsoring juniorskich i seniorskiej kadry narodowej kobiet i mężczyzn. Sponsor był zaangażowany również w powstanie i rozwój Superligi (2016 r.) oraz Superligi Kobiet (2019 r.). Droga obrana wiele lat temu zaowocowała sukcesami klubów grających na najwyższym szczeblu rozgrywek. Teraz wsparcie to będzie kontynuowane przez ORLEN.

Jesteśmy dumni, że tak silny i stabilny partner nadal będzie wspierać rozwój ligowych rozgrywek piłki ręcznej i dostrzega przy nich potencjał promocyjny dla marki ORLEN. To dla nas dowód zaufania i potwierdzenie dobrze wykonywanej pracy. To strategiczne partnerstwo umożliwi dalsze podnoszenie wartości rozgrywek, zarówno w wymiarze sportowym jak i organizacyjno-marketingowym. Jestem przekonany, że czeka nas mnóstwo niesamowitych sportowych emocji w trakcie meczów szczypiornistek i szczypiornistów – powiedział Piotr Należyty, Prezes Zarządu Superligi sp. z o.o.

Nowa identyfikacja wizualna Superligi i Superligi Kobiet

Zmianie sponsora tytularnego towarzyszy kompleksowa zmiana identyfikacji wizualnej rozgrywek, na czele z nowym logotypami dla obu lig i z wpisaną w nie marką ORLEN.

Superliga zyskała nowe logo oparte na monogramie S, zamkniętym w „poruszonym” sześciokącie, całkowicie nowe kolory, bazujące na intensywnym pomarańczowym i chłodnej mięcie oraz dedykowaną typografię. Celem nowej identyfikacji jest unowocześnienie marki rozgrywek Superligi oraz stworzenie atrakcyjnego konceptu, który pozwoli zwrócić na siebie uwagę wśród nowych grup odbiorców zarówno w przestrzeni digitalowej, telewizyjnej jak i w halach.

Integralnym elementem nowego znaku jest nazwa sponsora tytularnego. W przeciwieństwie do często stosowanych rozwiązań ORLEN nie został oddzielony od znaku ligi, a stał się jego integralną częścią.

fot. Twitter/Superliga

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing