01.08.2023 15:32

Nowa era La Liga i EA Sports. Kolejny etap współpracy

Hiszpańska LaLiga i gigant gier wideo Electronic Arts (EA) wkraczają w nową erę współpracy. Obie strony wejdą w pierwszy sezon pięcioletniej umowy sponsorskiej obejmującej dwie najwyższe ligi. Dowiedzieliśmy się, jakie nowości czekają graczy.

LaLiga mocno związała się z EA Sports

Najwyższy poziom rozgrywkowy będzie nosił nazwę LaLiga EA Sports, a drugi będzie znany jako LaLiga Hypermotion, w hołdzie dla technologii przechwytywania ruchu użytej w grze EA Sports FC. 

Wiodący wydawca gier zostaje pierwszym partnerem międzynarodowym, który sponsoruje tytularnie czołowe hiszpańskie rozgrywki, które według LaLigi „nie jest zwykłym sponsorowaniem, ale porozumieniem w czołówce światowego przemysłu sportowego”. Umowa wzmacnia relacje, które obowiązują ponad dwie dekady. Dziesięcioletnie partnerstwo zostało przedłużone w 2020 roku wraz ze wzrostem popularności gier i e-sportu, co uczyniło EA Sports jednym z najważniejszych partnerów handlowych LaLiga.

Mówi się, że umowa z EA Sports wynosi około 30 milionów euro rocznie.

Samo EA wyrusza w nową podróż ze swoją popularną grą piłkarską po zakończeniu 30-letniej współpracy z FIFA. Obie strony zgodziły się rozstać w zeszłym roku i uczynić tytuł FIFA 23 ostatnim w ramach ich wieloletniej umowy licencyjnej, która obowiązywała od 1993 roku.

Popularna gra pod marką FIFA  była jedną z najbardziej dochodowych franczyz w historii gier wideo, generując sprzedaż w wysokości 20 miliardów dolarów w ciągu ostatnich dwóch dekad.

EA niedawno ujawniło szczegóły dotyczące pierwszego produktu pod nową marką EA Sports FC – EA Sports FC 24 – który zostanie wydany 29 września.

Rozstanie z FIFA zakończyło jedną z najdłuższych partnerstw w sporcie, a EA wybrało inny kierunek.

Oprócz LaLiga, EA ma umowy licencyjne z kilkoma głównymi klubami, ligami i rozgrywkami na całym świecie, takimi jak włoska Serie A i niemiecka Bundesliga.

EA Sports ogłosiło również przedłużenie umowy na wyłączność z angielską Premier League i UEFA, przyznając jej prawa licencyjne do różnych rozgrywek klubowych, w tym Ligi Mistrzów UEFA na nadchodzący mecz.

Pomimo ogromnej liczby praw, gra wideo wagi ciężkiej nadal uważa, że ​​potrzebuje więcej, aby dostarczyć najlepszą wersję swojego produktu.

Prawdopodobnie jesteśmy jedyną platformą na świecie, która może połączyć wszystkie licencje w jednym miejscu. W grze dostępnych jest 350 licencji. Ale w przyszłości prawa będą dla nas niezwykle ważne, aby móc stworzyć warunki, w których gracze będą mogli wskoczyć do gry i poczuć się naprawdę wyjątkowo. Prawa zawsze były dla nas ważne. Autentyczność jest najważniejszą rzeczą w EA Sports, niezależnie od sportu. W przyszłości upewnimy się, że te prawa można skondensować na platformie w znaczący sposób, który pozwoli im wszystkim mieć swoją chwilę, ale także graczom doświadczyć całego świata piłki nożnej w jednym miejscu – powiedział David Jackson, wiceprezes marki EA Sports

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing