Jedna osoba może zdziałać cuda. Marketingowy sukces Chemika Police
Klub z Polic od dłuższego czasu wyróżnia się w mediach społecznościowych. Organizuje nieszablonowe akcje, w nietypowy sposób ogłasza nowe transfery i potrafi dotrzeć do kibiców, ale też samych siatkarek. – Chyba udało nam się dojść do momentu, w którym siatkarki śledzą i lubią nasze social media – powiedział nam Rafał Kuliga z biura prasowego Grupy Azoty Chemika.
Ogłoszenie transferu za pomocą sztucznej inteligencji, specjalne sesje zdjęciowe z siatkarkami, wiele pomysłów na „coś nowego” w social mediach, akcje promocyjne, marketingowe i wyznaczanie trendów w swoim środowisku. Grupa Azoty Chemik Police robi to wszystko przynajmniej dobrze. Klub udowadnia, że czasami nie trzeba mieć kilkunastu pracowników i tony sprzętu. Wystarczy odrobina kreatywności, „świeża głowa” i chęć zrobienia czegoś innowacyjnego.
W klubie znajdują się pracownik odpowiedzialny za marketing i sponsorów, dyrektor, który zajmuje się organizacją klubu oraz osoba tworząca dział social media. Jest nią Rafał Kuliga, pomysłodawca wielu akcji klubu z siatkarskiej Tauron Ligi.
– Zazwyczaj jestem odpowiedzialny za pomysł, realizację i montaż. Czasem idzie gładko, pomysł przychodzi sam, czasem idzie bardzo trudno i szukam inspiracji. Najważniejszy zawsze jest pomysł, coś, czego można się zaczepić. Od tego momentu praca nabiera tempa. Dlatego zdecydowanie przyjemniej, jak pomysł wpada sam, bo wtedy najtrudniejsze nie jest trudne – powiedział nam Kuliga.
2. Sesja zdjęciowa w klimacie wideo. pic.twitter.com/n3qfHIqNKG
— Rafał Kuliga (@RafalKuliga) February 7, 2021
W środę Chemik ogłosił transfer Moniki Fedusio za pomocą… sztucznej inteligencji. Nasz rozmówca zdradził, jak do tego pomysłu podeszła sama siatkarka. – Chyba udało nam się dojść do momentu, w którym siatkarki śledzą i lubią nasze social media, więc z namówieniem ich do udziału raczej nie mamy problemu. Czasem trudno jest wytłumaczyć pomysł, No bo jak staje przed tobą siatkarka, a ty mówisz: wideo polegać będzie na tym, ze Chemik rozmawia ze sztuczną inteligencją, która początkowo nie rozumie komend, ale potem udaje się znaleźć ciebie… to brzmi to dziwnie, abstrakcyjnie. Wtedy proszę o zaufanie i na tę chwilę je od dziewczyn otrzymuję – przyznał.
Wideo promujące transfer Moniki Fedusio ✍🏻
Sztuczna inteligencja to temat dla coraz szerszej publiki, wiec postanowiliśmy wykorzystać go w wideo ✅
No i jest też pani Maryla Rodowicz, od tego powinienem zacząć. https://t.co/VmrhYXE042
— Rafał Kuliga (@RafalKuliga) July 26, 2023
Klub z województwa zachodnio-pomorskiego błyszczy w mediach społecznościowych. Tutaj diabeł tkwi w szczegółach. W czasach TikToka, Instagrama, Facebooka i Twittera czasami ciężko jest się wyróżnić wśród konkurencji. Chemik znalazł na to sposób.
– Do kreatywnych wideo trudno o inspiracje z innych kont, bo tak jak wspomniałem, pomysł, czy pewne zaczepienie jest kluczem do sukcesu. Musi być indywidualny, skrojony pod konkretną siatkarkę. Natomiast do normalnej, organicznej pracy, śledzę wiele kont i czerpię z nich inspirację. Na przykład socjale Manchesteru City są znakomite. Masa wartościowych treści, często kilka razy dziennie. Zdjęcia, wideo, rozrywka – wszystko na bardzo wysokim poziomie. Widać, że dział liczy wiele osób i każda z nich zna się na fachu – podsumował Kuliga.