Szokujące wieści. Viaplay wycofuje się z Polski! To będzie istna rewolucja
Tego nikt się nie spodziewał! Platforma Viaplay poinformowała, że w ramach programu naprawczego wycofuje się z kilku krajów, w tym z Polski. Oznacza to olbrzymie przetasowanie na rynku mediów sportowych w naszym kraju.
Oficjalnie poinformowano, że Viaplay niedługo zniknie z Polski. Platforma streamingowa działa na polskim rynku od sierpnia 2021 roku. Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy Skandynawowie przestaną nadawać w naszym kraju, ale można wnioskować, na podstawie komunikatu, że nastąpi to niedługo.
O kłopotach Viaplay mówiło się już w czerwcu, ale mało kto spodziewał się tak szybkiej decyzji o zakończeniu działania w kilku krajach. W połowie roku Viaplay Group odnotowała aż 60-procentowe spadki na giełdzie. Ta sytuacja sprawiła, że z funkcji prezesa po pięciu latach zrezygnował Anders Jensen.
Wraz z początkiem lipca właściciele powiadomili pracowników o zwolnieniach w szwedzkiej centrali, która mieści się w Sztokholmie. Niewiadomą było, jak potoczą się losy platformy w innych krajach, aż do teraz. Zmiany będą gigantyczne.
W czwartkowy poranek centrala Viaplay poinformowała, że kończy współpracę na kilku znaczących rynkach. Mowa jest o krajach bałtyckich (Łotwie, Estonii i Litwie), a także Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Wielkiej Brytanii.
🚨 OFICJALNIE: Viaplay dzisiaj rano potwierdził, że wycofuje się między innymi z polskiego rynku w ramach programu naprawczego. Będzie duży wstrząs. pic.twitter.com/wKlJ7QthE0
— Paweł Machitko (@PawelMachitko) July 20, 2023
Wiąże się to ze zburzeniem układu sił panującego na rynku transmisji sportowych. Jeśli chodzi o polski rynek – Viaplay miał wyłączność m.in. na transmisje wyścigów Grand Prix Formuły 1, meczów Bundesligi i Premier League. Za pośrednictwem platformy można również śledzić gale KSW.
Viaplay nadal zamierza prężnie działać w Skandynawii i na rynku holenderskim. „Skupimy się na rynkach skandynawskich z nowym modelem operacyjnym, odpowiednim doborze treści oraz na rozwoju działalności w Holandii, która wkrótce przyniesie zyski oraz na sprzedaży naszych treści na rynkach zagranicznych poprzez Viaplay Select” – czytamy w komunikacie firmy.
fot. Viaplay