Legia najbardziej medialna w czerwcu. Wśród piłkarzy nie mogło być zaskoczeń
Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce w czerwcu 2023 roku – wynika z analizy PSMM Monitoring & More. Świetne wyniki odnotowali beniaminkowie PKO BP Ekstraklasy, którzy uplasowali się na wysokich miejscach. W Fortuna I Lidze najlepsza była Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – Robert Lewandowski.
-
Dołącz do naszej grupy dyskusyjnej na Facebooku o marketingu w sporcie ➡️ https://www.facebook.com/groups/marketingwsporcie
Legia w przerwie między sezonami zazwyczaj wzbudza największe zainteresowanie i nie inaczej było tym razem. Za jej plecami znalazły się Lech Poznań i Śląsk Wrocław. Raków Częstochowa utrzymał czwarte miejsce w rankingu medialności, co należy uznać za dobry wynik po maju, w którym klub zdobył mistrzostwo Polski.
Największe zaskoczenia sprawiły jednak kluby, które zajęły piąte i szóste miejsce w czerwcowym zestawieniu. Tak wysoko znalazły się bowiem beniaminkowie – Ruch Chorzów i Puszcza Niepołomice. W tym kontekście warto zauważyć, że w poprzednim sezonie „Niebiescy” byli zdecydowanie bardziej medialni od Puszczy, ale sensacyjny awans zespołu z Niepołomic do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce wygenerował prawdziwą burzę medialną na temat klubu. Co ciekawe, Puszcza była jedynym z osiemnastu klubów, który odnotował wzrost liczby publikacji względem maja 2023 roku. Trzeci z beniaminków – Łódzki Klub Sportowy – znalazł się na dziesiątym miejscu zestawienia.
Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o publikacje wyłącznie w prasie. Tych w czerwcu najwięcej odnotował Śląsk, który wyprzedził Legię i Lecha. Na piątym miejscu znalazł się ŁKS (w przeciwieństwie do ogólnej liczby materiałów wyprzedzając lokalnego rywala – Widzewa), a czołową szóstkę uzupełniły czwarta Pogoń Szczecin i szósty Ruch. Na pierwszych stronach gazet najczęściej bywał z kolei Radomiak, który regularnie jest w czołówce tego zestawienia.
W Internecie w czerwcu najlepsza była Legia przed Lechem i Rakowem. Jeśli chodzi o media społecznościowe, to zdecydowanie najwięcej wpisów dotyczyło Legii, za którą znalazł się Lech. Z dużą stratą dwa kolejne miejsca zajęły Cracovia oraz Widzew.
Robert Lewandowski także w czerwcu okazał się najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. W związku z meczami reprezentacji z Niemcami i Mołdawią, liczba publikacji o reprezentantach Polski była zauważalnie wyższa niż w poprzednich miesiącach. Na drugim miejscu znalazł się Arkadiusz Milik, o którym w czerwcu często pisano także w kontekście pozostania w Juventusie Turyn. Trzecie miejsce zajął Piotr Zieliński. Czołową szóstkę uzupełnili natomiast Wojciech Szczęsny, Jakub Kiwior i Jan Bednarek.
źródło: PSMM Monitoring & More
zdjęcie. legia.com