Nowe produkty i konkurs. Znamy szczegóły współpracy PZPN z Biedronką
PZPN niedawno przedstawił plan strategii biznesowe na lata 2023–2026. Jednym z elementów jest program produktów licencyjnych. – Mogę potwierdzić, że szykujemy niespodzianki. Razem z naszym sponsorem postawimy na nowości i asortyment, który nie jest jeszcze dostępny na rynku – powiedział nam Karol Tatar, Senior Marketing Manager PZPN.
-
Dołącz do naszej grupy dyskusyjnej na Facebooku o marketingu w sporcie ➡️ https://www.facebook.com/groups/marketingwsporcie
Do 2026 roku PZPN zamierza zwiększyć sumę przychodów generowanych z działalności komercyjnej o 30 procent m.in. dzięki dywersyfikacji źródeł przychodów i maksymalizacji potencjału marketingowego marek federacji – zarówno tych rozwijanych przez lata (jak pierwsza reprezentacja), jak i tych, które dynamicznie rosną – takich jak futbol kobiecy, eFutbol czy cały obszar grassroots.
Dużą rolę w promocji związku odgrywają produkty licencyjne. Właśnie dlatego stale rozwijany jest dotyczący ich program, w ramach którego generowane będą opłaty licencyjne. PZPN chce, by polską piłką nożną mógł żyć każdy fan futbolu, niezależnie od wieku.
– Zaczynamy współpracę z Biedronką od produktów dedykowanych na akcję „Back to school”, w ofercie będą m.in. zeszyty, teczki, bloki techniczne, rysunkowe. Tego typu produkty są pożądane przez młodych kibiców właśnie na przełomie sierpnia i września. Ich dostępność będzie wzbogacona o atrakcyjny konkurs z piłkarskimi nagrodami. Jeśli chodzi o dobór produktów, staramy się zazwyczaj sprawdzać, jakie są oczekiwania naszych fanów. Obecnie jesteśmy po rundzie badań związanych z segmentacją i profilem kibiców. Ich wyniki pozwalają nam ocenić, czego oczekują kibice, biorąc pod uwagę możliwą gamę produktów – tutaj myślę, że granice są bardzo płynne. Jeśli kibic kocha markę i chce się z nią utożsamiać, to jest w stanie kupić dosłownie każdy produkt. My dzięki rozpoznawalności marki reprezentacji oraz Łączy nas piłka możemy docierać do szerokiego grona odbiorców – powiedział nam Karol Tatar, Senior Marketing Manager PZPN.
🆕 Dziś na @PGENarodowy odbyła się konferencja „Jedenastka przyszłości. Działania i perspektywy szkoleniowe PZPN”.
Federacja przedstawiła kluczowe inicjatywy szkoleniowe realizowane przez PZPN, a także priorytety i cele na najbliższe lata. ⤵️
— PZPN (@pzpn_pl) March 10, 2023
Oficjalnym i jednym z najważniejszych sponsorów reprezentacji Polski jest Biedronka. W popularnej sieci sklepów już od wielu lat można znaleźć oficjalne produkty PZPN. W najbliższym czasie współpraca ma być jeszcze mocniejsza.
– Wątpliwym jest, że w sklepach sieci Biedronka pojawi się kiedykolwiek oficjalna koszulka reprezentacji Polski. Wynika to ze strategii, którą ma firma Nike, oficjalny sponsor techniczny kadry. W przypadku sklepów sieci Biedronka, możemy zagwarantować i potwierdzić stałą ekspozycję produktów spożywczych począwszy od sierpnia tego roku. W 2023 roku będziemy mieli ich trzy odsłony, w kolejnym na półkach pojawi się kolejnych pięć produktów. Nie chcę zdradzać ich nazw i charakterystyki, ale mogę potwierdzić, że szykujemy niespodzianki. Razem z naszym sponsorem postawimy na nowości i asortyment, który nie jest jeszcze dostępny na rynku – dodał nasz rozmówca.