20.06.2023 00:04

Doskonałe wyniki oglądalności meczów o medale PlusLigi

Który mecz w rywalizacji o medale przyciągnął największą widownię przed telewizory? PlusLiga poinformowała o wynikach oglądalności w maju. Zmagania siatkarzy cieszyły się wielkim zainteresowaniem.

PlusLiga poinformowała o wynikach oglądalności

Dołącz do naszej grupy dyskusyjnej na Facebooku o marketingu w sporcie ➡️ https://www.facebook.com/groups/marketingwsporcie

Blisko dwa miliony widzów oglądało spotkania drużyn PlusLigi (licząc z powtórkami), które w maju walczyły o medale. Rekord należy do starcia rozgrywanego 6 maja. Mecz Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle kontra Jastrzębski Węgiel śledziło średnio ponad 283 tysiące telewidzów! To jednak nie tylko pojedynczy doskonały wynik – dwa finałowe starcia miały ponad 270-tysięczną średnią widownię, a blisko dwa miliony łącznych widzów (razem z powtórkami) starć o medale, to wynik imponujący. Dodatkowo kapitalnie oglądany był polski finał Ligi Mistrzów – na żywo średnia oglądalność to prawie 1,3 miliona kibiców!

Jesteśmy bardzo zadowoleni i zarazem wdzięczni polskim kibicom siatkówki, że w tak licznym gronie oglądali decydujące starcia sezonu, zarówno w halach, jak i przed telewizorami – mówił Artur Popko, prezes Polskiej Ligi Siatkówki. – Wyniki za cały sezon są bardzo dobre, a początek maja, gdy wszystko się ostatecznie rozstrzygało, był znakomity. Nasze zespoły ligowe są chętnie oglądane, a ponad milion trzysta tysięcy średniej widowni polskiego finału Ligi Mistrzów udowadnia, jak wielki potencjał drzemie w PlusLidze – dodał prezes.

TOP 5 transmisji z meczów medalowych PlusLigi 2023:

1.   Polsat Sport   Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle – Jastrzębski Węgiel –  283 170

2.   Polsat Sport   Jastrzębski Węgiel – Grupa Azoty ZAKSA   – 273 432

3.   Polsat Sport   Jastrzębski Węgiel – Grupa Azoty ZAKSA  – 240 441

4.   Polsat Sport   Asseco Resovia Rzeszów – Aluron CMC Warta Zawiercie  – 158 005

5.   Polsat Sport   Asseco Resovia Rzeszów – Aluron CMC Warta Zawiercie  – 159 582

Wyniki oglądalności przekładają się także na wyniki marketingowe rozgrywek. W maju 2023 roku siatkówka mężczyzn wygenerowała aż 173 421 ekspozycji, co dało ponad 57 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego. Piłka nożna wygenerowała w tym samym okresie 69 milionów, trzeci w zestawieniu żużel ponad 30 milionów. Dodatkowo siatkówka kobiet to ponad 18 milionów ekwiwalentu. Sumując, siatkówka wyprzedziła piłkę nożną.

fot. PlusLiga

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing