Lech bardziej medialny od Legii. Maj należał jednak do…
Lech Poznań był najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim w sezonie 2022/2023. W maju zestawienie wygrała jednak Legia Warszawa przed Śląskiem Wrocław i właśnie Kolejorzem – wynika z analizy PSMM Monitoring & More.
Legia w maju zdobyła Puchar Polski oraz zapewniła sobie drugie miejsce w końcowej tabeli PKO BP Ekstraklasy. Klub z Łazienkowskiej zazwyczaj wzbudza największe zainteresowanie mediów, a wyjątkiem są okresy, w których rywale grają z sukcesami w europejskich pucharach. Większym zaskoczeniem jest więc drugie miejsce Śląska. Wrocławianie zawsze są jednym z najbardziej medialnych klubów, ale zwykle plasują się na najniższym stopniu podium. Ich walka o utrzymanie oraz kwestie organizacyjne związane z klubem były jednak szeroko omawiane w mediach, co sprawiło, że Wojskowi wyprzedzili poznańskiego Lecha.
Kolejorz pomimo zajęcia trzeciego miejsca w maju bez problemu utrzymał miano najbardziej medialnego klubu w sezonie 2022-2023. Sukces Poznaniakom zapewniła długa przygoda w europejskich pucharach, która zakończyła się meczami jednej czwartej finału Ligi Konferencji Europy. Najwięcej publikacji odnotowano w marcu i kwietniu, kiedy Lech zdecydowanie zdystansował ligowych rywali. W kontekście całego sezonu za jego plecami znalazły się wspomniane Legia Warszawa i Śląsk Wrocław.
Czołową piątkę medialności w sezonie zamknęły Pogoń Szczecin oraz Raków Częstochowa. Medaliki zdobywając mistrzostwo Polski, wyprzedziły w ostatnich miesiącach Lechię Gdańsk, która sportowo znalazła się na drugim biegunie, spadając z PKO BP Ekstraklasy. Najmniej medialne w kontekście całego sezonu były zespoły Miedzi Legnica, Warty Poznań oraz Piasta Gliwice, co tylko w jednym przypadku pokrywa się ze spadkiem sportowym – czytamy w raporcie firmy PSMM Monitoring & More.
fot. mat. klubu