02.06.2023 13:52

Eksperci, sportowcy i dawka wiedzy. Za nami Sport For Brands!

Prezesi organizacji sportowych, sportowcy, przedstawiciele sponsorów sportu i najciekawsze projekty sponsoringowe – konferencja Sport For Brands 2023 już za nami. 10 praktycznych case studies, ponad 20 ekspertów, wiele perspektyw. 30 maja w Hotelu DoubleTree by Hilton we Wrocławiu zagościli najlepsi eksperci w temacie sponsoringu sportowego. Wśród gości znaleźli się reprezentanci takich marek jak: InPost, PGE Polska Grupa Energetyczna, czy Blachotrapez.

Za nami konferencja Sport For Brands (fot. mat. prasowe)

Już po raz trzeci Stowarzyszenie Sport Biznes Polska zaprosiło do stolicy Dolnego Śląska kluczowych przedstawicieli świata sportu i biznesu sportowego. Za sprawą konferencji Sport For Brands uczestnicy mieli okazję poznać praktyczną stronę projektów sponsoringowych, wymienić się doświadczeniami, a przede wszystkim zainspirować do wdrażania nowych rozwiązań.

Głównym założeniem wydarzenia jest poszerzanie wiedzy na temat możliwości wykorzystania narzędzia, jakim jest sponsoring sportowy, a nie ma lepszego sposobu na naukę niż rozmowa z praktykami. Organizatorzy konferencji ponownie postawili na prezentację najciekawszych przykładów współprac z różnych obszarów rynku. Tym sposobem na scenie konferencji pojawili się zarówno przedstawiciele marek, jak i podmiotów sponsorowanych, którzy wspólnie odsłonili kulisy realizowanych projektów.

W ciągu jednego dnia ponad 500 uczestników miało okazję poznać sponsoring sportowy w różnych ujęciach. O budowaniu długofalowej i skutecznej współpracy między marką a klubem sportowym opowiedzieli Dariusz Gadomski i Marek Wierzbicki, prezesi Trefla Gdańsk i Trefla Sopot wspólnie z Tomaszem Kloskowskim – prezesem Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Podczas tego wystąpienia uczestnicy mieli niepowtarzalną okazją poznać kulisy oraz efekty ich współpracy, a także dowiedzieć się, w jaki sposób lotnisko w Gdańsku wykorzystuje sponsoring sportu w działaniach promocyjnych i biznesowych. Na szczególną uwagę zasługuję fakt, że mimo pandemii COVID-19 kwota sponsoringu nie uległa zmianie, a współpraca została w ostatnim czasie przedłużona na kolejne lata. Pokazuje to, że projekty sponsoringowe budowane są w perspektywie długofalowej, a także opierają się o wzajemne zaufanie oraz zaangażowanie obu stron.

W programie Sport For Brands 2023 znalazł się również temat związany z dopasowaniem wizerunku sportowca do celów biznesowych marki. Swoim doświadczeniem podzielili się Ewa Bilan – Stoch (Eve-nement) oraz Mateusz Małek (Blachotrapez), którzy opowiedzieli uczestnikom, jak wyglądał proces nawiązania współpracy marki Blachotrapez z polskimi skoczkami, jak ta współpraca ewaluuje oraz wpisuje się w strategię marki. Eksperci poruszyli także kwestie aktywacji, działań promocyjnych oraz wykorzystania wizerunku polskich skoczków.

Na największej konferencji sponsoringowej w Polsce nie mogło zabraknąć wystąpienia przedstawiciela firmy, która w ostatnim roku przebojem wkroczyła w sponsoring piłki nożnej. O tym, jak wygląda współpraca marki InPost z Polskim Związkiem Piłki Nożnej oraz jak sponsoring sportu wpisuje się w strategię rozwoju firmy, opowiedział Grzegorz Łagowski – specjalista ds. komunikacji i sponsoringu w InPost Polska. W programie pojawiły się również tematy związane z ekologią, esportem, klubami wielosekcyjnymi oraz współpracą biznesu ze związkami sportowymi. Agenda wydarzenia została przygotowana w taki sposób, aby pokazać pełen wachlarz możliwości wykorzystania sponsoringu sportowego oraz promować dobre praktyki branżowe.

Podczas konferencji po raz pierwszy zaprezentowano także wyniki raportu „Rynek sponsoringu sportowego w Polsce 2022” opracowanego przez firmę Sponsoring Insight. Michał Gradzik i Seweryn Plotan (Sponsoring Insight) przedstawili, w jaki sposób zmieniał się na przestrzeni ostatnich lat rynek sponsoringu sportowego, ile jest on wart oraz jakie zmiany i wyzwania czekają branżę.

Jak zapowiadają Organizatorzy, to nie ostatnia w tym roku okazja do spotkania przedstawicieli środowiska sportowo-biznesowego. Już jesienią odbędzie się kolejna, szósta już edycja Kongresu Sport Biznes Polska, czyli najważniejszego wydarzenia branżowego w Polsce.

Ostatnie 3 lata działalność SBP to czas intensywnej pracy, ale również sukcesów naszej organizacji. W ciągu kilkunastu miesięcy staliśmy się krajowymi liderami w obszarze edukacji, integracji oraz promocji sportu i biznesu w Polsce. Podczas naszych eventów spotykają się najważniejsze osoby tworzące polski sport i biznes, aby wspólnie rozmawiać o problemach i wyzwaniach rynku, ale również kierunkach rozwoju, dobrych praktykach i nowych trendach w branży. Mamy jednak dużo większe ambicje i chcemy, aby nasze wydarzenia miały zasięg międzynarodowy. Już w listopadzie podczas VI edycji Kongresu SBP, oprócz przedstawicieli polskiego rynku, będzie można również spotkać ekspertów z całej Europy. Już teraz możemy zapewnić, że będzie to wydarzenie, jakiego do tej pory jeszcze nie było w naszym kraju – mówił Łukasz Banaszak, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing