Eksperci, sportowcy i dawka wiedzy. Za nami Sport For Brands!
Prezesi organizacji sportowych, sportowcy, przedstawiciele sponsorów sportu i najciekawsze projekty sponsoringowe – konferencja Sport For Brands 2023 już za nami. 10 praktycznych case studies, ponad 20 ekspertów, wiele perspektyw. 30 maja w Hotelu DoubleTree by Hilton we Wrocławiu zagościli najlepsi eksperci w temacie sponsoringu sportowego. Wśród gości znaleźli się reprezentanci takich marek jak: InPost, PGE Polska Grupa Energetyczna, czy Blachotrapez.
Już po raz trzeci Stowarzyszenie Sport Biznes Polska zaprosiło do stolicy Dolnego Śląska kluczowych przedstawicieli świata sportu i biznesu sportowego. Za sprawą konferencji Sport For Brands uczestnicy mieli okazję poznać praktyczną stronę projektów sponsoringowych, wymienić się doświadczeniami, a przede wszystkim zainspirować do wdrażania nowych rozwiązań.
Głównym założeniem wydarzenia jest poszerzanie wiedzy na temat możliwości wykorzystania narzędzia, jakim jest sponsoring sportowy, a nie ma lepszego sposobu na naukę niż rozmowa z praktykami. Organizatorzy konferencji ponownie postawili na prezentację najciekawszych przykładów współprac z różnych obszarów rynku. Tym sposobem na scenie konferencji pojawili się zarówno przedstawiciele marek, jak i podmiotów sponsorowanych, którzy wspólnie odsłonili kulisy realizowanych projektów.
W ciągu jednego dnia ponad 500 uczestników miało okazję poznać sponsoring sportowy w różnych ujęciach. O budowaniu długofalowej i skutecznej współpracy między marką a klubem sportowym opowiedzieli Dariusz Gadomski i Marek Wierzbicki, prezesi Trefla Gdańsk i Trefla Sopot wspólnie z Tomaszem Kloskowskim – prezesem Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Podczas tego wystąpienia uczestnicy mieli niepowtarzalną okazją poznać kulisy oraz efekty ich współpracy, a także dowiedzieć się, w jaki sposób lotnisko w Gdańsku wykorzystuje sponsoring sportu w działaniach promocyjnych i biznesowych. Na szczególną uwagę zasługuję fakt, że mimo pandemii COVID-19 kwota sponsoringu nie uległa zmianie, a współpraca została w ostatnim czasie przedłużona na kolejne lata. Pokazuje to, że projekty sponsoringowe budowane są w perspektywie długofalowej, a także opierają się o wzajemne zaufanie oraz zaangażowanie obu stron.
Odlotowa współpraca! 🏀✈️🏐
Wczoraj we Wrocławiu odbyła się III edycja konferencji Sport for Brands zorganizowana przez @sportbiznespl 🏃 W programie wydarzenia zaplanowano wiele ciekawych wystąpień, a wśród nich pojawił się temat Trefla Sopot! 😎 1/3#plkpl #PlusLiga pic.twitter.com/AwNmziAuOs
— MISTRZ POLSKI 2024 🏆 (@treflsopot) May 31, 2023
W programie Sport For Brands 2023 znalazł się również temat związany z dopasowaniem wizerunku sportowca do celów biznesowych marki. Swoim doświadczeniem podzielili się Ewa Bilan – Stoch (Eve-nement) oraz Mateusz Małek (Blachotrapez), którzy opowiedzieli uczestnikom, jak wyglądał proces nawiązania współpracy marki Blachotrapez z polskimi skoczkami, jak ta współpraca ewaluuje oraz wpisuje się w strategię marki. Eksperci poruszyli także kwestie aktywacji, działań promocyjnych oraz wykorzystania wizerunku polskich skoczków.
Na największej konferencji sponsoringowej w Polsce nie mogło zabraknąć wystąpienia przedstawiciela firmy, która w ostatnim roku przebojem wkroczyła w sponsoring piłki nożnej. O tym, jak wygląda współpraca marki InPost z Polskim Związkiem Piłki Nożnej oraz jak sponsoring sportu wpisuje się w strategię rozwoju firmy, opowiedział Grzegorz Łagowski – specjalista ds. komunikacji i sponsoringu w InPost Polska. W programie pojawiły się również tematy związane z ekologią, esportem, klubami wielosekcyjnymi oraz współpracą biznesu ze związkami sportowymi. Agenda wydarzenia została przygotowana w taki sposób, aby pokazać pełen wachlarz możliwości wykorzystania sponsoringu sportowego oraz promować dobre praktyki branżowe.
Podczas konferencji po raz pierwszy zaprezentowano także wyniki raportu „Rynek sponsoringu sportowego w Polsce 2022” opracowanego przez firmę Sponsoring Insight. Michał Gradzik i Seweryn Plotan (Sponsoring Insight) przedstawili, w jaki sposób zmieniał się na przestrzeni ostatnich lat rynek sponsoringu sportowego, ile jest on wart oraz jakie zmiany i wyzwania czekają branżę.
Jak zapowiadają Organizatorzy, to nie ostatnia w tym roku okazja do spotkania przedstawicieli środowiska sportowo-biznesowego. Już jesienią odbędzie się kolejna, szósta już edycja Kongresu Sport Biznes Polska, czyli najważniejszego wydarzenia branżowego w Polsce.
– Ostatnie 3 lata działalność SBP to czas intensywnej pracy, ale również sukcesów naszej organizacji. W ciągu kilkunastu miesięcy staliśmy się krajowymi liderami w obszarze edukacji, integracji oraz promocji sportu i biznesu w Polsce. Podczas naszych eventów spotykają się najważniejsze osoby tworzące polski sport i biznes, aby wspólnie rozmawiać o problemach i wyzwaniach rynku, ale również kierunkach rozwoju, dobrych praktykach i nowych trendach w branży. Mamy jednak dużo większe ambicje i chcemy, aby nasze wydarzenia miały zasięg międzynarodowy. Już w listopadzie podczas VI edycji Kongresu SBP, oprócz przedstawicieli polskiego rynku, będzie można również spotkać ekspertów z całej Europy. Już teraz możemy zapewnić, że będzie to wydarzenie, jakiego do tej pory jeszcze nie było w naszym kraju – mówił Łukasz Banaszak, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.