01.06.2023 16:36

Ważna kampania Lego. W roli głównej gwiazdy futbolu

Firma LEGO poinformowała o nowej kampanii Play Unstoppable, w której zwraca uwagę na stereotypy płci dotyczące zabawy. Do współpracy zaproszono gwiazdy kobiecej piłki nożnej. Zaprezentowano też nowy zestaw klocków, który przedstawia stadion piłkarski.

Firma Lego zaangażowała się w kolejną kampanię społeczną

Badania zlecone przez Grupę LEGO i przeprowadzone przez Geena Davis Institute w 2021 roku wykazały, że dziewczęta czują się coraz pewniej, angażując się we wszelkiego rodzaju zabawy i działania twórcze, ale powstrzymują ich zakorzenione w społeczeństwie stereotypy dotyczące płci.

Dziewczęta czują się mniej powściągliwe i mniej wspierają typowe uprzedzenia płciowe niż chłopcy, jeśli chodzi o kreatywną zabawę – 74 proc. chłopców w porównaniu z 62 proc. dziewcząt uważa, że niektóre zajęcia są przeznaczone tylko dla dziewcząt, podczas gdy inne są przeznaczone wyłącznie dla chłopców). Dziewczynki są także bardziej otwarte na różne rodzaje kreatywnej zabawy – 82 proc. uważa, że dziewczynki mogą grać w piłkę nożną, a chłopcy ćwiczyć balet. Takie samo zdanie ma tylko 71 proc. chłopców.

Do współpracy przy kampanii zaproszono gwiazdy kobiecej piłki nożnej: Megan Rapinoe, Yuki Nagasato, Sam Kerr i Asisat Oshoala.

Lego wprowadziło również nowy zestaw o tematyce piłkarskiej, który składa się z 899 elementów. Jego zawartość stanowi stadion piłkarski, zawierający 15 minifigurek, w tym pięciu graczy, ośmiu kibiców, trenera i sędziego, więc fani w każdym wieku mogą rozegrać mecz, kibicować z trybun lub świętować zwycięstwo na podium zwycięzcy. Zestaw posiada także stanowisko VAR i sędziego, oraz ruchomą tablicę wyników.

fot. mat. prasowe Lego

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing