12.05.2023 14:08

MKOl podzielił się zyskami

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) ogłosił, że podzieli się zyskami z organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2022r. z Chińskim Komitetem Olimpijskim.

MKOl podzielił się zyskami

Sukces finansowy ZIO w Pekinie

MKOl ogłosił, że przekaże 10,4 milionów dolarów z budżetu organizacyjnego Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2022r. na rzecz Chińskiego Komitetu Olimpijskiego. Przewodniczący MKOl Thomas Bach przekazał, że fundusze te mają na celu wsparcie rozwoju sportu w Chinach, a w szczególności wsparcie dalszego zaangażowania mieszkańców Państwa Środka w sporty zimowe. Wcześniej Komitet Organizacyjny IO Pekin 2022 pochwalił się dodatkowymi zyskami w wysokości 52 milionów dolarów w ramach całego budżetu organizacyjnego, w którym przychody sięgnęły 2,29 miliarda dolarów. Ten wynik finansowy był znacznie wyższy w porównaniu do poprzednich Zimowych Igrzysk Olimpijskich.

Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 były wyjątkowe pod względem występów sportowców, ale też najbardziej zrównoważone pod względem liczby uczestniczących kobiet i mężczyzn w historii. Przyciągnęły również rekordową liczbę nowych widzów. Dały ogromny impuls międzynarodowym sportom zimowym poprzez zaangażowanie 346 milionów obywateli Chin. A to wszystko miało miejsce na przekór panującej na świecie pandemii. Gratuluję Komitetowi Organizacyjnemu tego sukcesu i wygenerowania znaczących przychodów finansowych w tych niezwykle trudnych okolicznościach. W ramach uznania tych wszystkich osiągnięć pragnę z przyjemnością ogłosić, że część przychodów zostanie przeznaczona na wsparcie tego dziedzictwa Chińskiemu Komitetowi Olimpijskiemu. Dzięki temu wsparciu lokalna młodzież uprawiająca sporty zimowe będzie mogła z tego korzystać – podsumował Thomas Bach, Przewodniczący MKOl.

Sukces marketingowy ZIO w Pekinie

Wyniki finansowe ZIO Pekin 2022 są efektem działań komercyjnych, które wynikają z tego jak silna jest marka Igrzysk Olimpijskich. Potwierdzeniem tego jest 2,01 miliarda widzów telewizyjnych i na platformach cyfrowych, którzy śledzili przekaz z Pekinu. Ponadto zanotowano zaangażowanie 3,2 miliarda użytkowników mediów społecznościowych podczas trwania zmagań olimpijskich.

MKOl poinformował również, że wszystkie obiekty wykorzystane podczas wydarzenia zostały ponownie oddane do użytku po zakończeniu Igrzysk i będą przez lata służyły mieszkańcom Pekinu i całej społeczności w Chinach.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing