Wilki Krosno z ogromnym wzrostem wartości medialno-reklamowej
Ubiegły sezon był najlepszym w historii krośnieńskiego żużla. Wilki Krosno po raz pierwszy w historii awansowały do PGE Ekstraligi. W związku z tym mocno wzrosła wartość medialno-reklamowa klubu z Podkarpacia. Raport firmy Pentagon Research wskazuje na ciekawe liczby.
Wilki Krosno coraz bardziej obecne w mediach
– Szczegółowy raport profesjonalnej firmy badawczo-consultingowej Pentagon Research wyliczył po awansie do PGE Ekstraligi wartość marketingową marki Cellfast Wilki Krosno na 41 mln zł! – czytamy na oficjalnej stronie klubu. Wg danych klubu to wzrost aż o 12 milionów złotych względem poprzedniego sezonu, liczonego od 1 listopada 2021 do 31 października bieżącego roku. – Po sezonie 2021 efektywność marek klubu oraz miasta Krosna wynosiła 29 milionów złotych. Nastąpił zatem wzrost o ponad 12 mln zł. Najnowszy raport zsumował wartość medialnych publikacji i ekspozycji partnerów klubu z okresu od 1 listopada 2021 roku do 31 października 2022 roku. 41 mln zł to finanse, jakie należałoby przeznaczyć, by zapewnić reklamę partnerom klubu, miastu i drużynie żużlowej Cellfast Wilki – czytamy dalej.
Raport obejmuje wszelkie medialne publikacje w wielu kanałach komunikacji. Obejmuje wartości marketingowe, dzięki publikacjom w internetowym oraz prasie tradycyjnej. Ma także przełożenie z transmisji telewizyjnych, audycji radiowych oraz działalności własnej w social mediach. Audytor zauważył także szybki wzrost, mimo krótkiego okresu działalności klubu. Przypomnijmy, że Wilki Krosno funkcjonują dopiero cztery lata w obecnym kształcie! Wcześniej w Krośnie były inne podmioty żużlowe, jednak przez dłuższy czas nie potrafiły nawet opuścić najniższej klasy rozgrywkowej! W tym przypadku udało się to błyskawicznie. W drugim sezonie awansowali na zaplecze elity, a po kolejnych dwóch trafili do PGE Ekstraligi.
Wpływ głośnych wydarzeń i transferów
– Mam tu na myśli walkower, którym zostaliśmy ukarani czy fakt triumfu w rozgrywkach i wyeliminowanie w finale rywala o wielkiej nazwie. Do tego sporo działo się już po zakończeniu sportowej rywalizacji, ale wciąż w okresie obejmującym sezon i raport. Mam tu na myśli pozyskanie zawodników – Jasona Doyle’a i Krzysztofa Kasprzaka, których w Krośnie nikt z ogólnych obserwatorów się nie spodziewał – powiedział prezes Grzegorz Leśniak dla oficjalnej strony klubowej.
Wydaje się, że jazda w PGE Ekstralidze powinna tylko pomóc w kolejnych wzrostach. Za rok zapewne czeka nas następny raport wartości medialno-reklamowej klubu. Czy padnie bariera 50 milionów złotych? Wszystko na to wskazuje. Najwyższa klasa rozgrywkowa, to nieporównywalnie większe zainteresowanie. Rozpoczynając od mediów ogólnokrajowych, a kończąc na lokalnych.