24.11.2022 12:40

TVP Sport z dwoma rekordami oglądalności w internecie

Wczoraj pisaliśmy o nie najlepszym wyniku oglądalności meczu Meksyk - Polska. Globalnie wyglądało to gorzej niż przy okazji innych inauguracji Polaków na wielkich turniejach. Jednak wynik "internetowy" już robi wrażenie, o czym informuje TVP Sport.

Udostępnij
TVP Sport z dwoma rekordami oglądalności w internecie

Dwa rekordy jednego dnia

Spotkanie na naszej stronie internetowej i w aplikacji mobilnej śledziło ponad 1,36 mln osób. To rekord oglądalności w historii polskiego Internetu! – czytamy w komunikacie TVP Sport. Jednak to nie koniec danych przekazanych przez publicznego nadawcę. Zgodnie z badaniem Mediapanel strona internetowa oraz aplikacja mobilna TVP Sport miały we wtorek 2,67 mln realnych użytkowników, co dało łącznie ponad 19 milionów odsłon!

Warto dodać, że przed mundialem w Katarze rekordowym wynikiem w polskim internecie był mecz Szwecja – Polska podczas Euro 2020. Wtedy obejrzało go około 814 tysięcy widzów. Co ciekawe ten rezultat we wtorek został pobity… dwa razy. Finalnie numerem jeden było spotkanie Meksyk – Polska. Wcześniej jednak świetny wynik wykręcił mecz Argentyna – Arabia Saudyjska. Naszych grupowych rywali oglądało 1,01 mln internautów!

Termin ma znaczenie

W obu przypadkach decydującym o oglądalności internetowej miał dzień i pora meczu. Pierwszy mecz grupy C rozpoczynał się o godzinie 11:00. Wówczas większość ludzi była w pracy, na studiach czy szkole, zatem strona internetowa czy aplikacja mobilna mogła być jedyną możliwością do śledzenia meczu. Spotkanie Meksyk – Polska to już godzina 17:00, a zatem w trakcie powrotu do domów wielu Polaków.

W sobotę będzie lepiej?

Wydaje się, że kolejne mecze powinny przed telewizorami i innymi mediami zebrać jeszcze większą publiczność. Mecz z Argentyną będzie uzależniony od sytuacji w grupie po drugiej kolejce. Natomiast już w najbliższą sobotę – 26 listopada – biało-czerwoni zagrają z Arabią Saudyjską. Mecz o wszystko rozpocznie się o godzinie 14:00, co może być okazją na jeszcze lepszy wynik frekwencyjny dla TVP Sport.

Udostępnij
Rafał Szyszka

Rafał Szyszka