GKS Katowice zaprasza kibiców siatkówki i hokeja na piłkarski klasyk
Do wielkiego klasyku, jakim niewątpliwie będzie spotkanie 1/16 finału Pucharu Polski pomiędzy GKS-em Katowice i Górnikiem Zabrze pozostały nieco ponad dwa tygodnie. Gospodarze z Katowic już teraz przystąpili jednak do szeroko zakrojonych działań marketingowych promujących to starcie.
Klasyk coraz bliżej
Miłośnicy różnych dyscyplin sportu w naszym kraju nie zawsze potrafią odnaleźć wspólny język. Nie zważając na to, GKS Katowice przystąpił we wtorek do szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, zachęcającej kibiców do zawitania na stadion piłkarski przy Bukowej już 20 października, kiedy katowiczanie zmierzą się w 1/16 finału Pucharu Polski z Górnikiem Zabrze. Nie byłoby w tym może nic nietypowego, gdyby nie fakt, że GKS na mecz piłkarskiej drużyny zaprosić postanowił kibiców siatkówki i hokeja.
Tym samym dział marketingowy GKS-u wykorzystał fakt wielosekcyjności katowickiego klubu i postanowił promować nadchodzący klasyk podczas meczu siatkarskiej PlusLigi, gdzie drużyna GKS-u zmierzyła się i ostatecznie pokonała Projekt Warszawa, a także w trakcie spotkania hokejowej Ligi Mistrzów, gdzie GKS nie zdołał triumfować nad węgierskim Fehervarem AV19.
Wzór dla innych
Z uwagi na fakt, że występy hokejowej drużyny GKS-u, która w ubiegłym sezonie sięgnęła po mistrzostwo Polski, cieszą się sporym zainteresowaniem, choć wstydzić nie ma czego się również katowicka siatkówka, tak szeroka promocja istotnego dla piłkarskiego zespołu GKS-u spotkania wydaje się doskonałym pomysłem. Katowicki klub ma bowiem spore szanse dotrzeć ze swoimi działaniami do kibiców, którzy na co dzień śledzą jedynie poczynania zawodników na parkiecie bądź tafli.
Jest to także świetny przykład dla innych polskich klubów, zwłaszcza tych, które podobnie jak GKS, mogą poszczycić się wielosekcyjnością. Na uwagę zasługuje również fakt, że konkrente i interesujące działania marketingowe klub podjął z dużym wyprzedzeniem, co w dużej mierze umożliwiło przeprowadzenie całej akcji.