Pierwszy webinar SportMarketing.pl za nami!
Za nami pierwszy webinar w ramach cyklu SportMarketing.pl. Podczas półtoragodzinnego panelu o rynku koszulek piłkarskich w Polsce spotkaliśmy się z uznanymi ekspertami branży sportowej: Kubą Malickim, Piotrem Borkowskim oraz Damianem Filipowskim. Na wczorajsze spotkanie, które cieszyło się wysokim zainteresowaniem, zarejestrowało się ponad 180 uczestników! Niestandardowe akcje marketingowe wpływają na rzeczywistą sprzedaż? Podczas spotkania został omówiony […]
Za nami pierwszy webinar w ramach cyklu SportMarketing.pl. Podczas półtoragodzinnego panelu o rynku koszulek piłkarskich w Polsce spotkaliśmy się z uznanymi ekspertami branży sportowej: Kubą Malickim, Piotrem Borkowskim oraz Damianem Filipowskim. Na wczorajsze spotkanie, które cieszyło się wysokim zainteresowaniem, zarejestrowało się ponad 180 uczestników!
Niestandardowe akcje marketingowe wpływają na rzeczywistą sprzedaż?
Podczas spotkania został omówiony raport SportMarketing.pl dotyczący sprzedanych koszulek w sezonie 2021/2022. Łącznie 18 klubów sprzedało w ubiegłym sezonie ok. 52 200 sztuk o łącznej wartości ok. 12,5 miliona złotych. Czy kluby należycie promują koszulki na nowy sezon? Czy na pewno trafiają do konkretnej grupy odbiorców, która zdecyduje się na zakup?
Czy ta akcja miała bezpośrednie przełożenie na sprzedaż? Tutaj mam wątpliwość. Na pewno akcja poszła viralem po Internecie i zrobiła PR wokół klubu, podbiła także działania w klubowych mediach społecznościowych. Czy to trafiło bezpośrednio do konkretnej grupy? Akcje rozniosła się po Polsce, zobaczyli to kibice w Szczecinie, w Krakowie, ale przeszli obok tego obojętnie. Każda akcja wychodząca poza schemat jest na plus, jeżeli jest zrobiona dobrze. ~Piotr Borkowski, właściciel sklepu KLASYKA.STORE odnoszący się do akcji wyprzedaży Wisły Płock w stylu platformy Shopee
Czy koszulki piłkarskie mają szansę być elementem codziennego ubioru w Polsce?
Eksperci zastanawiali się podczas webinaru nad tym, czy koszulki polskich drużyn piłkarskich mają szansę zaistnieć w formie codziennego ubioru. Coraz modniejsze wersje retro, koszulki lifestylowe czy meczowe powoli przewijają się przez ulice polskich miast. Często można zauważyć młode osoby, które chodzą w trykotach najlepszych europejskich drużyn. A jak to wygląda w przypadku polskich klubów?
Mamy świadomość, że to jest o wiele większy problem mentalności ogólnie grup kibicowskich. Nie możemy ograniczać komunikacji i działań marketingowych do jednej grupy ludzi. Jest to pozostałość lat 90. i naszej historii. Zacznijmy długofalowo budować nowe grupy odbiorców (klienta, kibica, partnera). To jest standardowy proces. Każdy ma prawo do swoich poglądów i kibicowania innemu zespołowi. ~Damian Filipowski, redaktor naczelny TheSport.pl
Czy kluby są świadome budowania opowieści wokół swojej historii?
Od strony projektowej wiele informacji przekazał nam Kuba Malicki, designer, projektant strojów. Jak przebiegała jego współpraca na 100-lecie z klubem? Czy lepiej iść w stronę innowacji, czy szukać zapożyczeń z historycznych sezonów?
Na polskim rynku pewne obszary kreatywne, koncepcyjne nie zostały zagospodarowane. W klubie muszą uznać, że warto w to pójść [w historyczne koszulki klubów – dopisek redakcji], jak np. charakterystyczny „pasiak” Lecha Poznań podczas meczów Ligi Europy z Juventusem czy Manchesterem City – motyw szczególny w historii koszulek Lecha. Nastawiam się na innowacje i na to, że polskie kluby jeszcze nie mają zbyt wielu możliwości opowiedzenia swojej historii – historii jako marki, czym się wyróżniają na tle innych klubów. W projektowaniu skupiłbym się na aspektach brandingowych niż „podróży w czasie”. Aczkolwiek każdy klub mógłby spojrzeć przekrojowo na swoją historię i wydobyć charakterystyczny wzór. ~Kuba Malicki, autor serwisu polskielogo.net
Czy sklepowa strona klubowa „pomaga” dokonać zakupu?
W trakcie webinaru podjęto próbę porównania analizy sklepów klubowych aktualnych drużyn Ekstraklasy. Na wyróżnienie zasługują sklepy Lecha, Legii, Warty czy Zagłębia Lubin, ponieważ przejrzystość stron jest wysoka, łatwy interfejs pomaga w finalnym zakupie.
W większości sklepów na zachodzie wchodzimy na stronę klubową, jest informacja od razu o sklepie i jest widok koszulki meczowej – z opcjami personalizacji, sponsorskich elementów i patchy. Wchodząc na stronę na przykład Miedzi Legnica, sklep klubowy jest ukryty w opcji „Twoja Miedź”, potem podstrona „Sklep on-line” jest praktycznie pustą podstroną z linkiem przekierowującym do sklepu. Klubom musi zależeć na jak najszybszej konwersji, minimalnej liczbie kroków do sklepowego koszyka. ~Bartłomiej Stolarz, marketing manager Shark Agency
Nie mogłeś uczestniczyć w spotkaniu? Włącz odtworzenie!
Dla wszystkich zainteresowanych przygotowaliśmy możliwość ponownego odtworzenia spotkania. Wystarczy kliknąć w poniższy odtwarzacz.
Rozszerzamy działalność webinarów SportMarketing.pl
Organizacja pierwszego webinaru utwierdziła nas w przekonaniu, że warto ruszyć z kolejnymi spotkaniami online, zatem więcej informacji wkrótce. Śledźcie portal SportMarketing.pl!
Partnerem Medialnym webinaru Biznes koszulek piłkarskich w Polsce był portal TheSport.pl