08.08.2022 13:12

130 mln euro straty Viaplay International w 2022 roku

Jak donoszą Wirtualne Media, rok 2022 nie będzie najłatwiejszym okresem dla Viaplay. Szacuje się, że grupa zanotuje w tym czasie stratę w wysokości 130 milionów euro.  Viaplay wystartował na terenie naszego kraju 3 sierpnia 2021 roku. Niemal od pierwszego dnia swojej obecności platforma zbiera w Polsce bardzo mieszane opinie. Z jednej strony grupa dodaje do […]

Udostępnij
130 mln euro straty Viaplay International w 2022 roku

Jak donoszą Wirtualne Media, rok 2022 nie będzie najłatwiejszym okresem dla Viaplay. Szacuje się, że grupa zanotuje w tym czasie stratę w wysokości 130 milionów euro. 

Viaplay wystartował na terenie naszego kraju 3 sierpnia 2021 roku. Niemal od pierwszego dnia swojej obecności platforma zbiera w Polsce bardzo mieszane opinie. Z jednej strony grupa dodaje do swojego portfolio kolejne atrakcyjne prawa sportowe, a z drugiej, widzowie cały czas skarżą się na niską jakość transmisji oraz problemy techniczne.

Podwyżka cen

Od 5 sierpnia tego roku Viaplay pokazuje mecze Premier League, a od 2023 roku za pośrednictwem platformy śledzić będzie można rywalizację kierowców Formuły 1. Pomimo trapiących Viaplay problemów technicznych dział prasowy grupy informuje, że platforma cieszy się w Polsce większą popularnością niż pierwotnie zakładano. W przypadku naszego kraju nie padają co prawda konkretne liczby, choć wiemy, że pod koniec marca bieżącego roku platforma miała prawie 600 tysięcy płacących użytkowników, z czego większość stanowili Polacy.

Viaplay zapowiedziało jednak, że od przyszłego roku klientów czeka spora podwyżka cen abonamentu. Obecnie za miesięczny dostęp do usług platformy trzeba zapłacić 34 zł, jednak od stycznia 2023 roku kwota ta wzrośnie do 55 zł. Być może ma to związek z faktem, że Viaplay International odnotuje w tym roku stratę w wysokości około 130 mln euro. O sile Viaplay cały czas stanowi bowiem oferta sportowa. W przypadku filmów i seriali platforma cały czas nie jest w stanie konkurować z silniejszymi platformami.

Udostępnij
Mateusz Mazur

Mateusz Mazur