The Athletic trafia do rąk The New York Times!
Wielkim szturmem na rynek mediów internetowych wtargnęło The Athletic - serwis dostarczający wiadomości sportowe, który ma w swojej bazie ponad milion subskrypcji. Ostatnie miesiące nie były dla The Athletic specjalnie udane. Kilka błędnych decyzji, kryzys wywołany koronawirusem sprawiły, iż serwis szukał odpowiedniego wsparcia finansowego. Z pomocą przyszło The New York Times, które kupiło The Athletic za kwotę 550 milionów dolarów.
Duże ambicje
Ze sporą obawą na start projektu The Athletic mogła spoglądać konkurencja. Serwis internetowy zdołał sprowadzić do siebie wielu czołowych dziennikarzy, którzy wcześniej pracowali dla innych gazet czy stron. Było to widoczne m.in. na rynku Wielkiej Brytanii w kontekście Premier League. The Athletic pozyskało najlepszych dziennikarzy do konkretnych drużyn, tworząc tym samym imponującą bazę źródeł.
The New York Times przejmuje The Athletic
Potężne inwestycje muszą iść w parze z zyskami. W przypadku The Athletic ten mechanizm nie zadziałał. Serwis ma sporą liczbę subskrybentów, gdyż wynosi ona ponad milion osób, ale w dużej mierze są to osoby, które zdecydowały się na zakup po bardzo atrakcyjnej cenie – niejednokrotnie za dolar miesięcznie.
W związku z problemami finansowymi, The Athletic potrzebowało odpowiedniego wsparcia. Pomocną dłoń wyciągnęło The New York Times, które zdecydowało się na zakup serwisu za 550 milionów dolarów. Jaki interes ma w tym wszystkim NYT? Gazeta zamierza zwiększyć swoją bazę subskrybentów z ponad 8 milionów do ponad 10 milionów.