Agencja Roberta Lewandowskiego podwoiła wpływy i zanotowała duży spadek zysków
RL Media, agencja mediowa, której współwłaścicielem jest Robert Lewandowski, zgodnie z informacjami portalu wirtualnemedia.pl, osiągnęła w ubiegłym roku wzrost przychodów sprzedażowych, przy jednoczesnym spadku zysku netto. Spółka, w którą zainwestował kapitan reprezentacji oraz gracz Bayernu Monachium oferuje różne usługi marketingowe.
Wyniki RL Media
Agencja RL Media osiągnęła w ubiegłym roku wzrost przychodów sprzedażowych z 10,57 do 22,11 miliona złotych, a jej zysk netto spadł z 700,9 do 244,7 tysięcy złotych. Koszty operacyjne spółki poszły przy tym w górę mocniej od wpływów – z 9,87 do 21,89 miliona złotych. Prawie w całości są to wydatki na usługi obce, które wzrosły z 9,85 do 21,48 miliona złotych. Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z kolei z 6,2 do 338,7 tysięcy złotych, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 1,1 do 68 tysięcy złotych.
Zyskowność spółki RL Media mocno zmalała. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 701,1 do 216,8 tysięcy złotych, a zysk brutto i netto – z 700,9 do 244,7 tysięcy złotych. Wspólnicy postanowili na walnym zgromadzeniu spółki, że cały zysk netto z ubiegłego roku zostanie im wypłacony w postaci dywidendy.
Agencja RL Media powstała w 2017 roku i początkowo zajmowała się jedynie komunikacją Roberta oraz Anny Lewandowskich. Później zaczęła jednak pozyskiwać także innych klientów, wśród których znalazła się m.in. 1. liga piłkarska.
Udziały w spółce RL Media w połowie należą do spółki RL Investments kontrolowanej przez Roberta Lewandowskiego, a także do holdingu marketingowego Group One – właściciela m.in. domu mediowego Value Media.