UEFA i Komisja Europejska razem na rzecz klimatu
UEFA oraz Komisja Europejska ogłosiły start nowej kampanii społecznej, której celem jest podniesienie świadomości w kwestii zmian klimatycznych oraz przeciwdziałania im.
W specjalnym spocie, który powstał na rzecz kampanii udział wzięli m.in. Luis Figo oraz Gianluigi Buffon.
Liczy się każda sztuczka
Wspólna kampania Unii Europejskich Związków Piłkarskich oraz Komisji Europejskiej, czyli organu wykonawczego Unii Europejskiej, odpowiedzialnego m.in. za bieżącą politykę państw członkowskich, ruszyła pod hasłem #EveryTrickCounts, który można przetłumaczyć na zwrot „liczy się każda sztuczka”.
W nawiązaniu do myśli przewodniej akcji, w promującym ją spocie z udziałem m.in. francuskich piłkarek Delphine oraz Estelle Cascarino, a także Luisa Figo i Gianluigi Buffona, futbol i piłkarskie triki stanowią punkt odniesienia dla działań na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu.
UEFA i Komisji Europejskiej chcą wspólnie uświadomić społeczeństwu, że każdy człowiek ma w tej kwestii do odegrania ważną rolę i zmobilizować ludzi do działania.
„Musimy połączyć siły”
Na temat kampanii wypowiedzieli się m.in. Luis Figo oraz Aleksander Ceferin, prezydent UEFA.
– To nie jest kwestia, którą możemy pozostawić przyszłym pokoleniom. Musimy połączyć siły i działać już teraz – wypowiedział się na temat całej akcji znany przed laty portugalski piłkarz.
– Przesłanie jest proste. Potrzeba wszystkich naszych sztuczek, aby chronić klimat. Pomagając Komisji Europejskiej w przekazywaniu tego przesłania milionowej publiczności, piłka nożna może radykalnie zmienić nastawienie na zmiany klimatyczne – pomóc wykonać pierwszy ważny krok do zaangażowania wszystkich w tworzenie gospodarki neutralnej dla klimatu – stwierdził Aleksander Ceferin.
Nowa kampania UEFA i Komisji Europejskiej to element działań w ramach Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu. Zrzeszone w nim społeczności i organizacje podejmują wspólnie różne działania, których celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w Europie do roku 2050.
Akcja #EveryTrickCounts będzie promowana m.in. przed zaplanowanymi na ten tydzień spotkaniami Ligi Mistrzów, Ligi Europy oraz Ligi Konferencji Europy, a także w mediach społecznościowych UEFA i w spotach telewizyjnych.