Pirelli znika z koszulek Interu!
Chyba nie było w historii futbolu tak długiego „związku” klubu z koszulkowym sponsorem, jak ten w Interze. Od lat czarno-niebieska koszulka mediolańskiego klubu nierozerwalnie kojarzyła się z firmą Pirelli produkującą opony. Tak było przez 27 lat, ale to koniec! Już niedługo Inter ma zaprezentować nowe logo, zmieniając klubowy branding. Wśród zmian najgłośniejsza jest ta dotycząca […]
Chyba nie było w historii futbolu tak długiego „związku” klubu z koszulkowym sponsorem, jak ten w Interze. Od lat czarno-niebieska koszulka mediolańskiego klubu nierozerwalnie kojarzyła się z firmą Pirelli produkującą opony. Tak było przez 27 lat, ale to koniec!
Już niedługo Inter ma zaprezentować nowe logo, zmieniając klubowy branding. Wśród zmian najgłośniejsza jest ta dotycząca sponsora z przodu koszulek. Włoska firma oponiarska od trafiła na San Siro jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku. Ten napis kibice Nerroazurrich oglądali, gdy w barwach Interu grało wielu świetnych pilkarz. Javier Zanetti, Ronaldo, Adriano, Zlatan Ibrahimović, Diego Milito, a ostatnio Romelu Lukaku czy Lautaro Martinez. Z tym logo Inter zdobył mnóstwo sukcesów: 5 mistrzostw Włoch, czterokrotnie Puchar Włoch, a także Ligę Mistrzów w sezonie 2009/2010 czy Puchar UEFA w roku 1998.
Cytowany przez włoskie media Marco Tronchetti Provera, dyrektor generalny firmy Pirelli, uspokaja wszystkich, że dotychczasowy sponsor nadal będzie współpracował z klubem. Tyle że odbędzie się to na innych zasadach. – Prowadzimy rozmowy z Antonello, Marottą i innymi dyrektorami Interu. Nie będziemy już sponsorem na koszulkach Interu, ale nasze relacje z klubem będą kontynuowane.
Samsung w zamian?
Coraz głośniej mówi się także, że nowym sponsorem na koszulkach lidera Serie A będzie Samsung. Do tej pory logo i napis tej firmy mogliśmy oglądać choćby na koszulkach Chelsea w latach 2006-2014, gdy The Blues wygrali niemal wszystko, co było do wygrania.