Manchester City i Alipay nawiązują nową współpracę strategiczną w Chinach
Manchester City nawiązał współpracę z Alipay - chińskim systemem płatności elektronicznych, uruchomionym w 2003 roku przez grupę Alibaba. Od tego czasu z usług Alipay skorzystało już ponad miliard osób.
Współpraca Manchesteru City z Alipay
Chińscy użytkownicy będą teraz mogli uzyskać dostęp do usług Manchesteru City za pośrednictwem miniaplikacji w Alipay. Dostęp obejmie treści medialne klubu, merchandising oraz działania związane z kartami członkowskimi. Będzie to kolejna już odsłona partnerstwa angielskiego klubu z grupą Alibaba, z którą „The Citizens” współpracują już od kilku lat.
Wiele chińskich instytucji, sprzedawców, usługodawców oraz innych partnerów zapewniło konsumentom ponad tysiąc usług związanych z codziennym życiem i ponad dwa miliony miniprogramów w aplikacji Alipay.
Aplet Alipay Manchesteru City będzie skierowany do ich chińskich fanów, co na pewno pomoże w popularyzacji klubu, zwiększeniu rozpoznawalności na rynku azjatyckim oraz dotarciu do nowych klientów. Jest to także pierwszy aplet klubu piłkarskiego w Alipay, który pozwoli na bezpośrednią interakcję z fanami.
Kooperacja Manchesteru City z grupą Alibaba
Nawiązanie współpracy z Alipay jest rozszerzeniem współpracy Manchesteru City z grupą Alibaba. Współpraca tych dwóch podmiotów trwa już od blisko dziesięciu lat. W 2013 roku angielski klub uruchomił oficjalną stronę internetową na platformie video Youku, natomiast w 2017 roku sklep Manchesteru City pojawił się na chińskiej platformie do zakupów online zwanej Tmall.