Historyczny wynik Narodowego
Stadion PGE Narodowy zakończy 2016 rok na operacyjnym plusie z bardzo dobrym wynikiem finansowym.
Zgodnie z prognozą, zysk operacyjny będzie znacząco lepszy niż w 2015 roku i będzie wynosił ponad 15 milionów złotych – poinformował prezes PL.2012+, Jakub Opara.
Dla obiektu był to rok pełen wyzwań. – Organizacja szczytu NATO na PGE Narodowym pokazała, że nasz obiekt w krótkim czasie stał się bardzo ważnym miejscem na konferencyjnej mapie Polski i Europy – przypomniał Opara o lipcowym wydarzeniu.
Jednak kończący się rok to przede wszystkim dziesięć dużych imprez sportowych, w tym mecze polskiej reprezentacji piłkarskiej, maraton, czy mityng lekkoatletyczny.
LOTTO Warsaw FIM SGP of Poland to dla odmiany rekord frekwencji w historii żużla. Imprezę obserwowało z trybun 70 tysięcy fanów.
– Naszym celem jest rozszerzanie oferty. Aby utrzymać status lidera przemysłu czasu wolnego, chcemy zapewnić naszym gościom możliwości aktywnego spędzenia czasu nie tylko na terenie naszego obiektu, ale również na błoniach PGE Narodowego. Zgodnie z zapowiedziami, w 2016 roku rozpoczęliśmy prace nad projektem Wspólny PGE Narodowy, który ma stać się ważną częścią przestrzeni miejskiej stolicy. Chcemy stworzyć miejsce dla rodzinnego spędzania czasu. Bezpieczne, przyjazne, atrakcyjne i wspierające relacje międzypokoleniowe. Projektujemy je także z myślą o osobach z ograniczoną sprawnością. Wspólnym PGE Narodowym chcemy również wspierać działalność amatorskich organizacji sportowych działających w otoczeniu naszego obiektu. W tym roku przygotowaliśmy strategię, określiliśmy zakres inwestycji i rozstrzygnęliśmy konkurs na projekt pierwszego etapu – podkreślił szef PL.2012+.
W planie inwestycji są m.in. strefy treningowe dla rolek, street workout i deskorolek, trasy spacerowe, boiska streetball, wypożyczalnia PGE Narodowego i „Zielona strefa”. Przy bramach od ulicy Zielenieckiej ma powstać targ śniadaniowy i strefa piknikowa. Projekt zakłada również stworzenie galerii plenerowej i galerii sław upamiętniającej wizyty wyjątkowych osób lub wyjątkowe osiągnięcia w przestrzeni PGE Narodowego. Dla najmłodszych na błoniach wokół areny mają powstać rozproszone strefy zabaw, a dla seniorów strefa aktywności z przyrządami dostosowanymi do tej grupy wiekowej.
– W 2016 roku, również zgodnie z obietnicą, do sprzedaży trafiły nasze własne gadżety z logo PGE Narodowego. To dopiero początek uruchomionego przez nas projektu komercjalizacji pamiątek. Wyceniliśmy także licencję na komercyjne wykorzystanie wizerunku PGE Narodowego. W tym roku nasza arena pojawiła się w grach, książkach i kampaniach reklamowych znanych marek – poinformował prezes Jakub Opara.
Plan na 2017 rok zakłada organizację przynajmniej 24 wydarzeń całostadionowych, kilkuset wydarzeń biznesowych i społecznych. Kontynuowany także będzie proces pozyskiwania nowych partnerów.