Aktualności 8 października 2024

Ujawniono budżet Barcelony na sezon 2024/2025

Barca planuje uzyskać przychody na poziomie 893 miliony euro, a w obszarze marketingu kwota ma wzrosnąć z 374 milionów w sezonie 2023–2024 do 446 w trwających rozgrywkach.

19 października zarząd klubu podda pod głosowanie członków komisji budżet na sezon 2024-25 na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu. Planowane 893 mln euro to o milion mniej niż przychody operacyjne w rozliczeniu roku budżetowego 2023-24. W budżecie na trwający już sezon przewidziano wydatki na poziomie 873 mln zł. 

Powrót na Camp Nou to wielki atut

Najbardziej znaczący wzrost na sezon 2024–2025 dotyczy obszaru komercyjnego poprzez włączenie części umowy sponsorskiej z Nike w przypadku braku podpisu. Dlatego dochody z działu marketingu wzrosną z 374 milionów w latach 2023–2024 do 446 w latach 2024–25, czyli o 72 mln. Wraz z rozwojem handlu elektronicznego, licencjonowania i merchandisingu powstanie historyczny rekord w sponsoringu, także dla BLM. Wraz z prognozą powrotu na Spotify Camp Nou w drugiej rundzie ligi przychody wzrosną ze 126 do 154 mln. Podobnie, ze względu na sprzedaż aktywów i inne stałe dochody, liczba ta zostanie obniżona z 70 do 30. ponieważ cofnięcie sporów pracowniczych lub podatkowych nie jest ujęte w budżecie.

Kilkadziesiąt milionów mniej

Jeśli chodzi o sezon 2023–24, pierwszy na Estadi Olimpic Lluís Companys, dochód z biletów spadł o 36 milionów w porównaniu z sezonem 2022–23, ponieważ obiekt na Montjuic miał również o połowę mniejszą pojemność niż Spotify Camp Nou. Sprzedaż biletów dla publiczności i VIP spadła o 39 milionów.

Kwestia muzeum

Jeśli chodzi o muzeum, w związku z przeniesieniem do starej Pista de Gel, jego dochody były o 23 miliony mniejsze niż w latach 2022-23, ostatnim w koloseum Les Corts. Łącznie zatem 98 mln mniej dochodu dla wszystkich kwot. Teraz, po dodaniu Montjuic, całkowite rachunki za koncepcję stadionu spadły z przewidzianych w budżecie 151 do 126 mln, a to o 25 mniej (-17%).

fot. FC Barcelona