Aktualności 27 września 2024

Podsumowanie najlepszych inwestycji sportowych Netfliksa w 2024 roku

Netflix inwestuje mnóstwo pieniędzy w sport. Drive to Survive Formuły 1. Seria The Untold, dokument pokazujący życie Davida Beckhama to znany content. Największa na świecie platforma streamingowa płaci w tym roku 150 milionów dolarów za wyłączne prawo do streamowania dwóch meczów NFL w okresie świąt Bożego Narodzenia.

Roast Toma Brady’ego był zdecydowanie najpopularniejszym materiałem sportowym na Netfliksie w tym roku. Trzygodzinny specjalny program komediowy odnotował 22,6 miliona wyświetleń od czasu premiery w maju. To czyni go 26. najpopularniejszym materiałem Netflixa, żaden inny sportowy content tymczasem nie znalazł się w pierwszej setce.

Dodajmy, że roast Toma Brady’ego był pokazywany na żywo, co ostatecznie pomoże Netfliksowi w utrzymaniu poziomu reklam. Można się więc spodziewać, że w przyszłości zobaczymy więcej tego typu działań (np. współpracę Netflixa z celebrytami).

Warto inwestować w F1

F1: Drive To Survive przynosi sukces: Partnerstwo Netfliksa z Formułą 1 w ramach serii Drive to Survive jest jednym z najbardziej korzystnych partnerstw w historii sportu. Szósty sezon, obejmujący sezon 2023, przyciągnął 11,6 miliona widzów, co czyni go 109. najchętniej oglądanym programem na Netflixie od stycznia do czerwca i drugim najchętniej oglądanym programem sportowym (poza roastem Toma Brady’ego). Zagraniczne media spekulują, że F1 może wkrótce przedłużyć kontrakt z Netflixem, a opłata licencyjna ma wzrosnąć wraz z sukcesem programu. Liczba widzów w przyszłym sezonie powinna być również większa niż w tym roku.

Golf liczy się coraz bardziej

Full Swing Up; Break Point Down. Netflix podjął ostatnio kilka ważnych decyzji, powstał trzeci sezon tego serialu, a jednocześnie zrezygnowano z dokumentu o tenisie – Break Point, po drugim sezonie. Full Swing (4,8 miliona) miał prawie 2 razy więcej widzów niż Break Point (2,7 miliona), mimo że był dostępny dla widzów dwa miesiące później.

Kolarstwo ma spory potencjał

Co ciekawe, seria Tour de France Netflixa prawie wyprzedziła pod względem oglądalności Break Point z 2,5 milionami widzów, mimo że była nadawana tylko przez 19 dni przed zakończeniem okresu sprawozdawczego. Nie powinno więc dziwić, że ta seria została odnowiona na trzeci sezon.

fot. Netflix