Aktualności 25 lipca 2024

Prime Video będzie transmitować NBA przez wiele lat

Prime Video oficjalnie podpisało 11-letnią umowę z NBA na wyłączne transmitowanie obszernego pakietu regularnych i posezonowych meczów NBA i WNBA w USA. i na całym świecie, począwszy od sezonu 2025–26. 

Co czeka użytkowników tej usługi?

NBA i WNBA:

66 meczów NBA w sezonie zasadniczym rocznie, rundy pucharowe w sezonie rozgrywek Emirates NBA Cup, w tym półfinały i finały. Nowa gra NBA z okazji Black Friday, każdy mecz posezonowego turnieju NBA SoFi Play-In, 1/3 meczów play-off pierwszej i drugiej rundy NBA rocznie, finały konferencji NBA w ciągu sześciu z 11 lat, rozszerzony pakiet międzynarodowy na wybranych terytoriach, w tym w Meksyku, Brazylii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech i Wielkiej Brytanii i Irlandii. Obejmuje 20 dodatkowych meczów w sezonie zasadniczym w godzinach największej oglądalności każdego roku, finały konferencji każdego roku i finały NBA w sześciu z 11 lat, 30 meczów WNBA w sezonie zasadniczym rocznie, w tym sezonowe mistrzostwa w turnieju Commissioner’s Cup, 1/3 meczów posezonowych WNBA rocznie, trzy finały WNBA w ciągu 11 la.

Bogata oferta

W ciągu ostatnich kilku lat Prime Video miała do zaproponowania NFL, Ligę Mistrzów UEFA, NHL, NWSL, NASCAR, Roland Garros i Wimbledon, baseball Yankees, Copa do Brasil i wiele więcej. 

Nowe umowy medialne zwiększą zasięg transmisji NBA, a wszystkie mecze będą dostępne w szeroko rozpowszechnionych usługach streamingowych – Prime Video, Peacock i nadchodzącej usłudze ESPN skierowanej bezpośrednio do konsumentów – a także znacznie zwiększą ekspozycję w telewizji nadawanej. Około 75 meczów sezonu regularnego będzie transmitowanych w telewizji nadawanej w każdym sezonie, w porównaniu z minimalną liczbą 15 meczów na mocy obecnej umowy.

Nasze nowe globalne umowy medialne z Disney, NBCUniversal i Amazon zmaksymalizują zasięg i dostępność meczów NBA dla fanów w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Partnerzy ci będą dystrybuować nasze treści na szerokiej gamie platform i pomogą przekształcić wrażenia fanów w ciągu następnej dekady – powiedział komisarz NBA Adam Silver.

Nie możemy się doczekać, aby budować na naszym niesamowitym dziedzictwie innowacji i rozwoju z naszymi wieloletnimi partnerami w NBA. To dynamiczna, rozwijająca się liga i dzięki tej kolekcji praw premium, obejmującej wszystkie finały NBA na naszych platformach, będziemy nadal wspólnie się rozwijać, jednocześnie pomyślnie przechodząc przez globalną transformację cyfrową i dostarczając fanom najwyższej jakości relacje – powiedział przewodniczący ESPN Jimmy Pitaro.

Jesteśmy dumni, że możemy ponownie współpracować z NBA i WNBA, dwiema kultowymi markami i domem najlepszej koszykówki na świecie. Nie możemy się doczekać, aby zaprezentować najlepsze w swojej klasie relacje z obu lig dzięki naszemu innowacyjnemu planowi programowania i dystrybucji w NBC i Peacock, aby zadowolić fanów i pomóc rozwijać grę – powiedział Mike Cavanagh, prezes Comcast Corporation.

fot. Linkedin – Prime Video